Roger’s Comic Ramblings: Short Reviews

HOOPPAGINA HOOGTEKENINGEN,
Interviews en kolommen

Roger Ash

door Roger Ash

Ik heb onlangs een aantal strips gelezen en dacht dat ik mijn mening over hen zou delen. Hier zijn ze in willekeurige volgorde.

Ragnarok #1

RAGNAROK (IDW) – Ik kijk altijd uit naar nieuwe projecten van Walter Simonson, maar deze wekte mijn interesse nog meer dan normaal, omdat het zijn terugkeer naar Noorse mythologie en de wereld van Thor heeft. Het toevoegen van frequente medewerker John Workman op brieven en de prachtige kleurenkunst van Laura Martin heeft alleen toegevoegd aan mijn verwachting. Het eerste probleem stelde niet teleur, hoewel het heel anders is dan ik had verwacht. Als je een redux van het werk van Simonson op Thor bij Marvel verwacht, is dat niet wat je in het eerste nummer krijgt. Voor mij is dat een goede zaak. Ik hield van zijn werk aan Thor, maar ik wilde iets nieuws en dat is wat ik kreeg. In het eerste nummer ontmoeten we de Dark Elf Brynja en volgen we haar op een zoektocht naar de mysterieuze Myrkr. Ik zal niet meer over het verhaal zeggen als onderdeel van het plezier is het ontdekken van precies wat er aan de hand is en er zijn veel mysteries over aan het einde van de kwestie. Maar ik ben geïntrigeerd door de opzet en de kunst, zoals altijd, is prachtig.

Original Sin #4

Originele zonde (Marvel) – Dit is echt een goed mysterie en houdt me scherp. Evenementen begonnen als iets speciaals, maar in de afgelopen jaren zijn ze vrij standaard geworden en lijken ze niet zo speciaal meer. Jason Aaron en Mike Deodato hebben een miniserie van het evenement gemaakt die mijn interesse heeft gewekt, en daar ben ik aangenaam verrast door.

Super Secret Crisis War! #2

Super Secret Crisis War! (IDW)-Louise Simonson en Derek Charm hebben een heerlijk leuke crossover gecreëerd van enkele van de klassieke personages van Cartoon Network (Samurai Jack, The Powerpuff Girls, Ben 10, Dexter en Ed, Edd en Eddy) tegenover een team-up van hun grootste schurken. Het verhaal is snel en leuk en de personages zien en gedragen zich als hun geanimeerde tegenhangers. De schurken zijn vooral leuk (Aku maakt me kapot) en ik blijf wachten op Mojo Jojo en Mandark om een ​​muiterij te organiseren. Als je dit niet leest, mis je een van de leukste strips van de zomer. En het Johnny Bravo-tie-in-nummer was ook heel leuk.

Guardians of the Galaxy #17

Guardians of the Galaxy (Marvel) – Ik was (en ben) een grote fan van de run van Dan Abnett en Andy Lanning in het boek, dus ik was nieuwsgierig hoe Brian Micheal Bendis ermee zou omgaan. Ik vond het geweldig, maar toen raakte het betrokken bij een aantal cross -overs van evenementen en veranderde dingen. Het boek was goed geschreven en de kunst was leuk, maar er gebeurde niet veel. Het voelde voor mij alsof het zijn richting had verloren en alleen tijd markeerde. Gelukkig is dat veranderd. De crossover met geheel nieuwe X-Men, de proef van Jean Gray, was goed en de verhaallijn die net eindigde in #17 was de beste sinds de vroege kwesties. De kunst van Nick Bradshaw en anderen is ook best aardig geweest. Ik wist ook niet zeker hoe de toevoeging van gif aan het boek zou werken, maar Bendis heeft hem gebruikt op een manier die ik niet had verwacht. Tot nu toe denk ik dat hij beter past bij het team dan Iron Man was.

Ik kijk echt uit naar het verhaal dat begint in #18. Een achtergrondverhaal over voor degenen die misschien niet de run van Abnett en Lanning hebben gelezen. Aan het einde van de Thanos -imperatief zat Drax dood en zaten Starlord, Thanos en Nova Richard Rider gevangen in een andere dimensie genaamd The Cancerverse. Drax, Starlord en Thanos zijn terug. Waar is Rider? Het antwoord daarop zal eindelijk worden onthuld in een verhaallijn, beginnend in nummer 18. Ik heb op dit verhaal gewacht sinds de nieuwe serie begon. De toekomst is absoluut op zoek naar de Guardians.

Grayson #2

Grayson (DC) – Ik ben niet de doelgroep voor de nieuwe 52 van DC, en dat is OK. Niet alles moet op mij gericht zijn. Ik geniet echter erg van Harley Quinn. Onlangs deed Tim Seeley een ondertekening op onze locatie in de oostkant en ik besloot om het eerste nummer van Grayson op te halen en ik ben blij dat ik dat deed omdat het echt goed is. Het is eigenlijk een superheld/spion -mashup met Dick Grayson en Helena Bertinelli die werken voor de mysterieuze Mr. Minos en de organisatie, Spyral. Zoals bij de meeste spionageverhalen, is alles niet zoals het lijkt en de midnighter is ook in het verhaal gemengd. Tim Seeley, Tom King en Mikel Janin hebben een leuke opening voor de serie gemaakt en ik kijk ernaar uit om te zien waar het heen gaat.

Savage Hulk #2

Savage Hulk (Marvel)-Niets bijzonders hier, alleen een goed, solide verhaal met de Hulk, de X-Men en de gruwel door Alan Davis. Het verhaal speelt zich af in de geschiedenis van Marvel, dus de betrokken X-Men zijn het oorspronkelijke team. In het verhaal wil professor X helpen bij het genezen van banner van de Hulk, maar de Hulk wordt het doelwit van het leger en wordt de gruwel in het midden gevangen. Als ze allemaal botsen, gaan dingen niet precies zoals gepland. Dit is het type verhaal dat me heeft aangesloten op Superhero Comics; Er is veel actie, mooie kunst, leuke dialoog en charactER interactie en enkele rustige momenten die helpen de personages te ontwikkelen. Door deze strip voel ik me weer een kind, en dat is een goede zaak. Dit is een bloemlezing -serie, dus een nieuw creatief team neemt het over wanneer dit verhaal wordt afgesloten in nummer 4, maar het is echt goed en ik raad ten zeerste aan om het uit te zoeken. De volgende zijn Corinna Bechko en Gabriel Hardman die in het verleden fantastisch werk hebben gedaan, dus ik kijk uit naar wat het Hulk meeneemt.

Dat is wat ik heb gelezen. en jij? Welke strips geniet je?

Lees nu een stripverhaal!